სსიპ ქალაქ თბილისის №207 საჯარო სკოლის ისტორიის პედაგოგის
შორენა ქოჩიაშვილის
საგანმანათლებლო პროექტის გეგმა
„რელიგიური ტოლერანტობა“
1
|
პროექტის აქტუალურობა
|
პროექტზე
დაფუძვნებული სწავლება შესანიშნავი საშუალებაა მოსწავლისათვის სხვადასხვა
კომპეტენციის გასავითარებლად, რაზედაც ზრუნვა ადრეული სასკოლო ასაკიდან უნდა
დაიწყოს. აღნიშნული პროექტი დაეხმარება მოსწავლეებს შეძლონ და გაიაზრონ რელიგიის
მნიშვნელობა საზოგადოების ცხოვრებისა და მსოფლიო ისტორიის პროცესებში. შეძლონ
მსჯელობა რელიგიური ტოლერანტობის შესახებ.
მუშაობის პროცესში მოსწავლეებს განუვითარდებათ ძიების, კრიტიკული აზროვნების,
სოციალური და შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები.
|
2
|
პროექტის მიზნები
|
1.მოსწავლეებიგაეცნობიან
სახვადასხვა რელიგიებს, მათ დამახასიათებელ თვისებებს.
2.რელიგიების მიხედვით დააკვირდებიან მათ წესებს
და ჩვეულებებს.
3.მოსწავლეები შეძლებენ გამოავლინონ სხვადასხვა
რელიგიების მიმართ პატივისცემა და ტოლერანტობა.
4.შთაბეჭდილების საფუძველზე, მოსწავლეები
შეძლებენ რელიგიების გაცნობის შედეგების ნამუშევრებში ასახვას.
5.მოსწავლეები შეძლებენ
დავალების დაგეგმვას და შესრულებას დროში გაწერილი გეგმის მიხედვით მასწავლებლის
დახმარებით.
6.მოსწავლეები შეძლებენ მუშაობას ინდივიდუალურად, წყვილებსა და და ჯგუფში, პასუხისმგებლობის გაზიარებას
მუშაობის პროცესში.
7.მოსწავლეები შეძლებენ საზოგადოების ინტერესების
გათვალისწინებას, პასუხისმგებლიან მოქმედებას.
|
3
|
საგნობრივი სტანდარტები
|
ისტ.VII.9.
მოსწავლეს
შეუძლია
გაიაზროს
რელიგიის
მნიშვნელობა
საზოგადოების
ცხოვრებასა
და
მსოფლიო
ისტორიულ
პროცესებში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
* სახელმძღვანელოს, დამატებითი ლიტერატურისა,
თუ
ვიზუალური
მასალის
საფუძველზე
საუბრობს
სხვადასხვა
ეპოქის
· საზოგადოების
რელიგიებზე; ჯგუფური მუშაობისას რომელიმე ქვეყნის
მაგალითზე
მსჯელობს
რელიგიური
ტოლერანტობის
შესახებ
(როგორც
წარსულში,
· ასევე
დღეს); კლასში დისკუსიისას მსჯელობს, თუ რა გავლენას
ახდენდა
რელიგია
ოჯახურ
ყოფაზე
ადრე
და
რა
გავლენას
ახდენს
იგი
დღეს;
· რუკაზე უჩვენებს მისთვის ცნობილი რელიგიების წარმოშობის ადგილებს,
გავრცელების
დღევანდელ
არეალებს
და
ჩამოთვლის
· მათთან
დაკავშირებულ
მნიშვნელოვან
საკულტო
ძეგლებს,
სიმბოლოებსა
და
ტრადიციებს; რომელიმე ქვეყნის რელიგიისა და კულტურის შესახებ მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე
მსჯელობს,
თუ
როგორ
· დაეხმარებოდა
ეს
ინფორმაცია
ამ
ქვეყანაში
მოგზაურობის
დროს.
ისტ.VII.10.
მოსწავლეს
შეუძლია
მსჯელობა
კულტურის
შემადგენელ
ნაწილებზე.
შედეგი
თვალსაჩინოა,
თუ
მოსწავლე:
*ჩამოთვლის
ცივილიზაციის
ძირითად
მახასიათებლებს;
· ასახელებს განსხვავებული კულტურების საკულტო
ნაგებობებს
და
ადარებს
მათ
ერთმანეთს;
· სახელმძღვანელოში არსებული და დამატებით
მოძიებული
მასალის
საშუალებით
ადარებს
არქიტექტურის,
მხატვრობისა
და
ლიტერატურის
უმთავრეს
ნიმუშებს;
|
4
|
პროექტის ამოცანები
|
|
5
|
პროექტის განხორციელების წინაპირობები
|
მოსწავლეებმა
იციან სხვადასხვა რელიგიების წარმომავლობა. მიღებული ცოდნის საფუძველზე
რელიგიების შედარება,
|
6
|
პროექტის ფარგლებში განსახორციელებელი აქტივობები
|
Ø პროექტის
იდეის გაცნობა საკლასო საზოგადოებისათვის.
Ø კლასის
ჩართვა პროექტში
Ø დროში გაწერილი
სამუშაო გეგმის შედგენა.
Ø
ექსკურსია-გაკვეთილი
ქალაქში,ეკლესიის,სინაგოგას და მეჩეთის დასათვალიერებლად.
Ø თითოეული
ჯგუფის პრეზენტაცია-შემაჯამებელი აქტივობა;
Ø პროექტში
ჩართულ მოსწავლეთა შეფასება და დაჯილდოება სიგელებით.
Ø მოსწავლეთა
თვითშეფასება.
|
7
|
პროექტში მონაწილეების ასაკი, კლასი
|
VII კლასი.საბაზო საფეხური.12 წელი
|
8
|
პროექტის მონიტორინგისა და შეფასების სტრატეგია
|
მიმდინარე
განმავითარებელი შეფასება: სიტყვიერი კომენტარი.
დროში გაწერილი შეფასების გეგმა.
მოსწავლის
თვითშეფასების ჩეკლისტი.
მასწავლებლის
თვითშეფასება კითხვარის გამოყენებით,
მასწავლებლის თვითშეფასების რეფლექსია.
|
9
|
პროექტის განხორციელების რისკები და შესაძლო ხარვეზები და მათი თავიდან
აცილების გზები
|
1.მოსწავლეთა ნაწილს შეიძლება
გაუჭირდეს აღქმა სხვადასხვა რელიგიების წეს-ჩვეულლებების.
2.მოსწავლეებს
პროექტზე მუშაობის პროცესი დაეხმარება მათ მოსმენის, დაკვირვების, მსჯელობის, სხვადასხვა
გარმოში ქცევის უნარ-ჩვევები უნარების გამომუშავებაში, ოღონდ წინასწარ უნდა ვესაუბროთ
და შევთანხმდეთ ქცევის წესებზე.
|
10
|
მოსალოდნელი შედეგები
|
1.მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა რელიგიურ ძეგლებზე დაკვირვება, რელიგიების
მიხედვით მათი მრავალფეროვნების დახასიათება,
2. მოსწავლეს შეუძლია ინფორმაციის მოძიება, გაგება, დახარისხება და შემოქმედებითად
გამოყენება
3. მოსწავლეს შეუძლია ნამუშევრების შექმნა შთაბეჭდილების საფუძველზე
და წარდგენა.
4. მოსწავლეს შეუძლიამუშაობა
წყვილებში და ჯგუფში.
5.მოსწავლეს შეუძლია პასუხისმგებლობის გაზიარება და დროის მართვა
6.მოსწავლეს შეუძლია ისტ ტექნოლოგიების გამოყენება
|
11
|
პროექტის განხორციელებისათვის საჭირო დრო
|
2019 წლის მაისი;
|
No comments:
Post a Comment